Classic Car Rally Vught 2022

De rally 2022 werdt gehouden op zaterdag 14 mei 2022.

/imagecache/original/uploads/2021/05/rallylionsvught-1.png

Geslaagde lustrumeditie Vught Classic Car Rally 2022

In 2014 hebben de Vughtse serviceclubs Kiwanis en Lions voor de eerste keer een rally voor liefhebbers van zowel klassieke- als moderne bijzondere auto’s georganiseerd. Vanwege het succes en de vele positieve reacties is er ook in 2016, 2017 en 2018 door Kiwanis en Lions gezamenlijk deze rally georganiseerd.

Op zaterdag 14 mei 2022 werd voor de vijfde keer de Vught Classic Car Rally verreden. Op het terrein van de Isabella Kazerne in Vught konden wij  68 equipes bij de start verwelkomen.

/imagecache/lg/uploads/2024/03/start.jpgOp deze zonnige dag startte vanaf half 10 de eerste auto van de uit 12 equipes bestaande sportklasse en vervolgens de 56 equipes van de toerklasse. Vanuit Vught was door Jeroen van Drunen een prachtige route door het Brabantse land richting Nistelrode uitgezet. Daar, op het terras van het restaurant van The Duke Club, is door iedereen genoten van het uitzicht op de golfbaan en een heerlijke lunch.

Het middaggedeelte bracht de deelnemers richting het Land van Maas en Waal. Aan het eind van de middag keerden de equipes weer terug naar Vught voor de finish ter hoogte van Restaurant ’t Misverstant. Hier konden deelnemers en organisatie het genot van een hapje en een drankje terugkijken op een mooie, gezellige en zonnige rallydag.

Met het organiseren van deze rally werd door Kiwanis en Lions ook beoogd geld bijeen te brengen voor het goede doel.

De opbrengst van deze lustrumeditie is € 10.000,= en komt ten goede aan maar liefst vijf goede doelen.

€ 6000,= is via Kiwanis gedoneerd aan het Kiwanis Kinderfonds € 1.500,=, Stichting Het Vergeten Kind € 2.500,= en vanwege de trieste situatie in Oekraïne € 1.000,= aan de Vughtse Stichting Hulp voor Oekraïne.

De € 4000,= voor Lions is deels gedoneerd aan De Tandem Club Vught en de daarnaast de realisatie buitenbioscoop voor de jeugd van Vught.

Naast de deelname van de equipes was ook deze rally niet mogelijk geweest zonder betrokkenheid van onze sponsoren.

In het bijzonder bedanken wij Di Lusso Jewels, Exclusive Swiss Cars, David Redefining Finance en DSV Global Transport & Logistics.

Kiwanis Vught en Lionsclub Vught Les Lunettes bedanken verder iedereen voor hun inzet en betrokkenheid bij deze zeer geslaagde lustrumeditie.

In 2024 organiseren Kiwanis en Lions de 6e VCCR op zaterdag 25 mei.

Bekijk de filmimpressie van deze rally.

DE OPBRENGST GAAT NAAR LOKALE GOEDE DOELEN IN VUGHT

Lokaal een bijdrage leveren met impact, veelal gecombineerd met een actieve rol in de uitvoering of verwezenlijking ervan, dat is het "Lions We-Serve fonds". Wij doneren gelden of kopen de benodigde zaken voor Vughtse en kleinschalige maar zeer goede doelen. Zoals Stichting Leergeld, een meezingmiddag voor bewoners van zorgpark Voorburg, Tandemclub Vught voor visueel gehandicapten, om maar een paar van deze doelen te noemen.

De Stichting Kiwanis Fonds Vught (het "Kiwanis Kinderfonds") verschaft specifieke en gerichte materiële hulp aan kinderen in Vught die in behoeftige omstandigheden verkeren. De activiteiten van het fonds worden zoveel mogelijk afgestemd met andere instellingen op het gebied van armoedebestrijding.